ZASADY FUNKCJONOWANIA OBOZU SPORTÓW WODNYCH
SKT „PŁazik”
I Bezpieczeństwo na wodzie
– Obóz nie zatrudnia ratowników wodnych, kadra nie sprawuje nadzoru nad pływającymi w jeziorze i na sprzęcie wodnym, należy więc zażywać kąpieli w ramach posiadanych umiejętności.
– Zakaz kąpieli po zmroku.
– Ze sprzętu wodnego korzystamy w kamizelkach asekuracyjnych.
– Ze względu na przebiegający przez jezioro szlak żeglowny nie należy odpływać daleko od brzegu.
– Podczas jazdy motorówki należy zachować szczególną ostrożność nie wpływać w obszar jej manewrów.
– Pływanie wpław dozwolone jest tylko wzdłuż brzegu, nie dalej niż 20 metrów od jego linii. Należy brać ze sobą bojkę asekuracyjną.
– Osoba wprowadzająca nowych uczestników obozu zobowiązana jest do zapoznania nowo przybyłych z regulaminem oraz zasadami panującymi w obozie.
II Zasady korzystania ze sprzętu
– Ze sprzętu pływającego można korzystać po uprzednim przeszkoleniu. Nie dotyczy to kajaków dwuosobowych (w przypadku osób pełnoletnich).
– Po zakończeniu pływania sprzęt należy wynieść na brzeg, zabezpieczyć przed odpłynięciem, wybrać wodę i oczyścić. Sprzęt nie powinien blokować plaży.
– Nie wolno siadać na sprzęcie znajdującym się na brzegu.
– Sprzęt należy wnieść na swoje miejsce po kolacji. Do wniesienia sprzętu zobowiązane są osoby, które z niego korzystały.
– Za sprzęt celowo zniszczony lub zgubiony osoba korzystająca ponosi odpowiedzialność materialną.
– Wszelkie usterki wynikające z korzystania ze sprzętu powinny być na bieżąco zgłaszane kadrze i usuwane.
– Wstęp na motorówkę ma tylko sternik i osoba przez niego upoważniona.
– Nie wolno używać kamizelek asekuracyjnych jako siedzeń i oparć.
– Benzynę do skutera i motorówki dorabiają i wlewają tylko członkowie kadry.
1. Deski windsufringowe
– Nie wolno wpływać deską na brzeg. Pływanie kończymy przed miejscem, w którym miecz sięga dna.
– Po zakończeniu pływania deskę należy wyciągnąć na brzeg i położyć na miejsce statecznikiem do góry.
– Wyniesione na brzeg sprzęt nie powinny blokować dostępu do wody.
2. PX-y
– Przed wypłynięciem ster i miecz należy przywiązać do żaglówki.
– Przed dobiciem do brzegu należy wyciągnąć miecz.
– W czasie przerwy płetwę sterową ustawiamy tak, aby nie wbijała się w dno i luzujemy żagle
– Po zakończeniu pływania, PX należy odstawić na miejsce i zabezpieczyć, aby nie odpłynął.
– PX-y roztaklowują osoby które użytkowały łódkę w dany dzień przed kolacją.
– PX-ami nie dopływamy do pomostu.
3. Katamaran
– Nie stajemy na siatce. Siedzimy na pływakach.
– TYLKO PAŁA PUSZCZA FAŁA!!!
– Dobijamy na plażę a następnie cumujemy do pomostu.
– Przepływanie przez tor ograniczamy do minimum.
– Zakaz wywracania katamaranu pod karą administracyjną.
– Katamaran roztaklowuje ostatnia załoga, która nim pływała danego dnia.
4. Kajaki
– Do kajaka wsiadamy na wodzie.
– W kajakach jednoosobowych i kanadyjkach pod siedzeniami powinien być podłożony styropian.
– Po zakończeniu pływania, z kajaka wylewamy wodę, wiosło wkładamy do środka i wyciągamy na brzeg, w taki sposób, by nie blokował plaży.
5. Pianki i kamizelki
– Pianki klubowe są oznaczone.
– Pianki i kamizelki dobieramy według wagi i wzrostu.
– Po zakończeniu użytkowania wieszamy na zewnątrz na wieszakach, w celu ocieknięcia.
– Pianki suszymy wywinięte na lewą stronę.
– Po kolacji pianki i kamizelki wieszamy w garażu.
– Pierwszeństwo w korzystaniu z pianek mają narciarze wodni, potem surfingiści.
– Do nart i skutera używamy kamizelek asekuracyjnych z napisem NARTY
– Używamy tylko pianek i kamizelek podpisanych SKT PŁazik, lub z zaznaczoną wagą lub wzrostem.
– Pianki i kamizelki klubowe znajdują się w srebrnym garażu.
6. Narty i pływadełka
– PŁYWAMY W GODZINACH 10 – 14:30 ORAZ 16 - 20
– Narty na pomoście stoją na stojakach.
– Mononarty i wakeboardy z nierozpinanym kapciem zakładamy przy użyciu mydła.
– Przy pozostałych nartach przed założeniem rozpinamy wiązania.
– Sprzętu pływającego nie kładziemy na piasku.
– Po zakończeniu pływania użytkujący sprzęt wnoszą narty do garażu na stojak.
– Pływadełka po zakończeniu pływania odkładamy w bezpieczne miejsce na brzeg (na trawę)
– Po godzinie 18 pierwszeństwo w pływaniu mają narciarze pływający slalom.
7. Rowery
– Rowerów można używać w godzinach 9.30-20.00
– Przed pobraniem roweru należy się wpisać do zeszytu.
– Wszelkie usterki rowerów należy zgłosić kadrze.
– Rowery po zakończeniu użytkowania muszą być wstawione do garażu.
8. Inne sporty
– Rakietki do badmintona pobieramy w biurze i tam je zwracamy.
– Nie stawiamy napojów na bilardzie.
– Kije bilardowa po skończonej grze odkładamy na stojak.
– Ze względu na brak siatki korzystanie z niebieskiej trampoliny jest niebezpieczne.
III Sprawy porządkowe
– Na terenie obozu obowiązuje zakaz palenia papierosów, oprócz miejsca specjalnie do tego celu wyznaczonego (za kuchnią).
– Na terenie obozu nie rzucamy kapsli, niedopałków, nie śmiecimy itp.
– Śmieci wyrzucamy do koszy znajdujących rozstawionych na terenie obozu.
– W razie braku środków czystości w sanitariatach należy je samodzielnie uzupełnić z zapasów w kuchni.
– Z bieżącej wody korzystamy oszczędnie.
– Po zakończeniu ogniska zasypujemy je piachem.
– Krzesełka na noc chowamy do świetlicy.
– Kuchnię na noc sznurujemy.
– Dostęp do zlewu kuchennego w pierwszej kolejności mają osoby zajmujące się kuchnią.
– Każdy powinien sprzątać własne naczynia, nie zostawiać nic na stole.
– Wszelkie uwagi w sprawie kuchni należy składać do kadry, a nie do obsługi kuchni.
– Do użytku prywatnego przeznaczona jest znaczona lodówka. Przechowywane w niej produkty powinny być oznaczone i zabrane przed wyjazdem.
– Światło w kuchni, pod altankami i przy stołach jest zapalone przez cały wieczór, ostatni idący spać gaszą je.
– W celu utrzymania czystości pod prysznicem, po skorzystaniu wycieramy podłogę.
– Krzesełka klubowe nie powinny być zabierane na stałe do namiotów i przyczep.
– Nie używamy otwartego źródła ognia w namiotach i przyczepach.
– Po użyciu grila klubowego należy go ostudzić, umyć i odstawić na miejsce (namiot gospodarczy)
– Komórki do ładowania przekazujemy kadrze.
– Za gości przybywających na terenie obozu odpowiada osoba zapraszająca.
– Rozliczeń dokonujemy w godzinach 10.00-14 i 16.00-20.00.
– PROSIMY NIE ZOSTAWIAĆ CENNYCH RZECZY NA ZEWNĄTRZ NA NOC
IV Korzystanie z barku
– Korzystający z barku powinni wpisać się czytelnie na listę umieszczając na niej imię i nazwisko
– Kreski należy wpisywać na bieżąco czytelnie i wyraźnie
– Po wyjęciu piwa z lodówki należy uzupełnić zapas piwem nie schłodzonym.
– Butelki odkładamy do skrzynek koło kuchni, a puszki wyrzucamy do kosza
– Do korzystania z barku uprawnieni są tylko uczestnicy obozu (nie goście)
V Posiłki i kuchnia
– Godziny posiłków ustalane są na początku turnusu.
– Posiłki rozpoczynamy po zwyczajowym „smacznego” powiedzianym przez kierownika turnusu.
– Poza posiłkami istnieje możliwość dojadania. Rzeczy do dojadania dostępne są w lodówce na rzeczy prywatne.
– Nie należy używać pustej mikrofalówki. Wszystkie rzeczy do podgrzania wkładać w odpowiednich naczyniach.
VI Zwierzęta
– Przyjmujemy na teren obóz jedynie zwierzęta o łagodnym i przyjaznym usposobieniu, które nie będą przeszkadzały w wypoczynku innych uczestnikom obozu.
– Właściciele zwierząt ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie zwierząt i są zobowiązani do sprzątania po swoich zwierzętach.
– Wszystkie odchody pozostawione przez zwierzęta na terenie obozu powinny być na bieżąco sprzątane przez każdego z właścicieli zwierząt - przyjeżdżając z psem należy liczyć się z koniecznością sprzątania wszystkich psich odchodów z terenu obozu.
Interpretacja regulaminu należy do kadry.